Close

2014-től orosz futam az F1-ben

Öt évre szóló szerződést kötött a Forma-1 vezetője, Bernie Ecclestone és Vlagyimir Putyin orosz államfő, mely szerint 2014-től Oroszországban is bemutatkozik a száguldó cirkusz. A leendő helyszín, Szocsi több szempontból is jó választásnak bizonyult, és a téli olimpiára építendő létesítmények kihasználása is megoldódott.

 
Csütörtökön, ünnepélyes keretek között egyeztek meg a felek az Oroszországi Nagydíjról, amely négy év múlva fog bekerülni a versenynaptárba. Bernie Ecclestone egyik régi álma valósult meg, már hónapok óta tervezgette a szerződés megkötését, másrészt az orosz piac a Forma-1 szempontjából jó üzlet, hiszen mióta hazai támogató és versenyző is van a mezőnyben, Oroszországban is egyre többen követik figyelemmel a versenyeket. Szocsi 2014-től már nem csak üdülővárosként lehet ismert, hanem a sporteseményeiről is, hiszen a téli olimpia megrendezésének jogát is megkapta a város. Korábban kérdéseket vetett fel, hogy mi történik a olimpiai komplexumokkal az ötkarikás játékok után, de a Forma-1 ezt a problémát is megoldotta. Rengeteg egyéb programot lehet a száguldó cirkusz mellé felsorakoztatni és a turisták tízezrei lepik el az amúgy is népszerű üdülővárost a futam idejére.
Vlagyimir Putyin biztosította az állami támogatást azon vállalatok számára, melyek vállalják a futam lebonyolítását, és szorgalmazta, hogy létrehozzák a F1-hez kapcsolódó marketing-feladatokkal foglalkozó társaságot. Egyre több futamot tudhat a versenynaptárában a száguldó cirkusz, idén a Koreai Nagydíj debütál, jövőre pedig Indiában is versenyt rendeznek. Ecclestone fő célja, hogy egy évben 25 futamból álljon a világbajnokság, ám a csapatok ezzel nem értenek egyet. Véleményük szerint a költségek visszaszorítása valamint a személyzet számának csökkentése miatt lehetetlen, hogy ennyi versenyen induljanak a csapatok.
A megoldás a versenyhétvégék lerövidítése lenne, a kétnapos futamhétvégék viszont nagy anyagi veszteséget jelentene a rendezőknek, ennek oka a hatalmas jogdíj, ezzel szemben az egyetlen bevétel a lehető legtöbb néző befogadása. Az utóbbi években egyre nagyobb a Forma1-ben a széthúzás, de nem a csapatok, hanem Ecclestone pénzhajhász megoldásai és a rendezők folyamatos felkészületlenségei miatt, a jövő héten debütáló Koreai Nagydíjról például egy hete derült ki, hogy meg lehet rendezni az építkezés csúszásai ellenére a pályán a versenyt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top