Close

Tápai Attila – Egyre jobb, és jobb akarok lenni!

tttt

Ha Tomracing Motorsport, akkor Drift, és ha drift, Kerényi Ádám valamint Radák „Radír” Jani – de nem feledkezünk meg Tápai Attiláról sem! Adósságot törlesztünk, a Semi Pro kategória tehetséges harcosát kérdezzük kedvenc sportjáról, szeretett csapatáról.

Hol ismerkedtél meg a gumiforgácsolással Attila?

tttt

Radák „Radír” János személyében a szomszédom, és gyerekkori jó barátom ismertetett meg ezzel az őrülettel. Vele merészkedtem először a pályák közelébe, mellette ültem első alkalommal drift autóban. Régebben motoroztam pályán, ám egy idő után megért bennem a váltás lehetősége, kíváncsivá tett az egész…

A Tomracing Motorsport mióta tölt be meghatározó szerepet az életedben, a pályafutásodban?

Nem nyúlik vissza komoly hagyományokra mindez, még nem vagyok régi játékos a csapatban. Igazából idén télen keresett meg Miklósy Tamás egy esetleges együttműködés gondolatával, Radír ajánlása alapján. Ő már jó ideje a Tomracing Motorsport Team-et erősít, és felvetődött az ötlet, mi lenne, ha csatlakoznék. Örömmel tettem!

Mesélj kicsit a gépről, amivel szántod a betont!

tt

Egy M3-as Bmw-vel küzdök a minél jobb helyezésekért. Angliából származik, jobb kormányos volt, de átalakítottuk a honi „normáknak” megfelelően. A motort turbósítottuk és programozni is tervezzük, aminek köszönhetően majd 700 lóerőt fog letenni az aszfaltra. Jelenleg az első futómű átalakítása folyik, cél a nagyobb kormányszög, mivel Time Attack-ban is versenyzem.

Milyen ezekkel a fiúkkal (Ádám, Radír) egy törzsgárdában szerepelni? Sokat tanultok egymástól?

Radír sokat segített nekem, eleinte tanítgatott is, míg Ádámmal sajnos kevesebbet találkozunk az Európa bajnoki elfoglaltsága miatt. Mindketten fantasztikus versenyzők, bajnok és kontinens első, akikről csakis szuperlatívuszokban lehet beszélni. Inspirál ez a környezet, mert ilyen srácok között bizony fel kell kötnöd a gatyád, ha helyt akarsz állni!

ttt

 

Miben más egy Drifter, mint egy „sima” versenyző?

Fogas és jó kérdés… Én mindkét megvilágításból látom a dolgot, de nehéz megfogalmaznom. A drift eltér a megszokott versenyzéstől, de ugyanaz a hajtóerő: „a benzingőz fertőzés.” Mindkettő megtanít valamire, amit aztán remekül tudsz kamatoztatni más területeken. Pl. Time Attack-ban ha megúszik alattam az autó, nem ijedek meg, hisz tudom, mit kell tennem. A drift világ kötetlenebb, látványosabb, show elemekkel felvértezve, addig a szimpla versenyzés talán eredmény centrikusabb.

Hogyan képzeli a következő évét Tápai Attila, milyen célkitűzéssel készül rá?

t

Minden szezonban igyekszem egyre jobb, és jobb lenni. Jövőre Time Attackban is szeretnék fellépni a dobogóra, mondjuk egy magasabb fokára. Driftben maradok a Semi Pro-ban, és szeretném megmérettetni magam a King of Europe Street Legal kategóriájában. A legnagyobb európai széria közelünkben rendezendő versenyein egész biztosan megtaláltok!

A karácsonyi időszakot éljük, a sportolóknál ez mindig sarkalatos pont. Te is kicsit lazábbra veszed, vagy szinten tartás és kondi lesz az ünnepi menü?

Nálam a pihenés, a lazítás lesz terítéken ebben a két hétben, jócskán rám fér, hosszú volt az év, és ez az idény.

 

Írta: Tóth Krisztián Márk

Képek: Tomracing Motorsport

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top