Close

Felmérés készül a magyarországi telefonos ügyfélszolgálati piacról

Budapest – A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) a KPMG Tanácsadó Kft.-vel közösen méri fel a magyarországi telefonos ügyfélszolgálati piacot – közölte a szövetség és a KPMG szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint ez az első magyarországi átfogó kutatás a call center iparágról, célja, hogy képet adjon a szektor méretéről, üzleti trendjeiről, technikai felszereltségéről, humánerőforrás hátteréről.
A direktmarketing-piac mérete 2013-ban 28,9 milliárd forint volt, ebből a call center szektor költése 4,4 milliárd forintot tesz ki – olvasható a közleményben. A DIMSZ egy tavalyi kutatása szerint az outsource call centerek felében a főállású alkalmazottak száma egy és 20 között van, és legtöbben megbízásos státuszban dolgoznak. 
Az operátortoborzói csatornáknál vezet az internet, a spontán jelentkezés és a cégen belüli jelentkezés. Az ügyfélszolgálatos munkavállalók 73 százaléka contact centerben dolgozik, és csak 27 százalékuk távmunkában. A válaszadó cégek kétharmada bejövő és kimenő szolgáltatásokat is nyújt, célcsoport tekintetében csak a lakosság felé szolgáltatnak. Fele-fele arányban szolgáltatnak belföldre, illetve külföldre. A kitöltő cégek 43 százaléka alkalmaz hangrögzítést és 40 százaléka használ VoIP technológiát.
MTI 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top