Close

Ukrán válság – Az állami olajcég panasza miatta távozhatott a tekintélyes orosz napilap főszerkesztője

Kegyes Csilla, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, Budapest – A Rosznyeftynél cáfolták, a független orosz sajtóban mégis azt feltételezik, hogy az állami olajcég panasza miatt távozott hétfőn posztjáról a Kommerszant című tekintélyes orosz politikai-gazdasági napilap főszerkesztője.

Az RBK orosz üzleti-politikai hírügynökség az újsággal azonos nevű kiadóvállalatnál, a Kommerszantnál dolgozó, név nélkül nyilatkozó forrástól úgy értesült, hogy a főszerkesztő távozása összefügghet egy október 29-én megjelent cikkel. Ebben a lap kormányzati tisztviselőkre és a céghez közeli forrásokra hivatkozva közölte, hogy a Rosznyefty többoldalas levélben tett javaslatot Vlagyimir Putyin államfőnek a válság és a nyugati szankciók által sújtott hazai gazdaság támogatására, akárcsak a nyugati büntetőintézkedésekre adandó orosz válaszokra. 
A Kommerszant azt írta, hogy az orosz állami kőolajcég a külföldről származó nukleáris hulladékok importjának leállításától kezdve a külföldi cégek ipari berendezései kivitelének megtiltásán keresztül a Déli Áramlat gázvezeték projektjének befagyasztásáig több intézkedést tartott megfontolandónak. Azt is javasolta, hogy előre fizessenek a vevők az Európai Unióba szállított földgázért. 
A Zsurdom című, sajtóval kapcsolatos információkat összegyűjtő orosz internetes portál emlékeztetett arra, hogy Andrej Belouszov elnöki tanácsadó megerősítette: kaptak javaslatokat a Rosznyeftytől a szankciókra adandó válaszokra. Dmitrij Peszkov, az orosz államfő szóvivője ugyanakkor közölte, hogy a cég nem dolgozott ki semmiféle szankcióellenes javaslatcsomagot. A Rosznyefty hivatalosan cáfolta a Kommerszant értesüléseit, és azzal fenyegetőzött, hogy bepereli az újságot.
A Dozsgy nevű független internetes televízió szerint a Kommerszant a 2010 óta főszerkesztői posztot betöltő Mihail Mihajlin eltávolításával akarta elkerülni, hogy a Rosznyefty pert indítson ellene.
Mihail Leontyev, a kőolajcég sajtószóvivője hétfőn cáfolta, hogy közük lenne a főszerkesztő távozásához, de hozzátette, továbbra is jogot formálnak arra, hogy bepereljék a Kommerszantot.
Maga Mihaljin a reggeli szerkesztőségi értekezleten jelentette be, hogy elhagyja posztját. Ezt azzal indokolta, hogy “kissé elfáradt”. Azt mondta, hogy saját maga hozta a döntést. Vlagyimir Zselonkin, a Kommerszant kiadóvállalat elnöke ugyanakkor azt mondta, hogy Mihajlin nem hagyja el a céget, “inkább csak alkotói szabadságra megy”.  
Aliser Uszmanov üzbég származású orosz milliárdosnak, a Kommerszant kiadóvállalat tulajdonosának a képviselője nem kívánt magyarázatot fűzni Mihajlin távozásához. Uszmanov 2006-ban szerezte meg a tekintélyes orosz sajtóvállalatot, amelyhez több lap és egy rádiós csatorna is tartozik.  
 
MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Hozzászólások:
Shares
scroll to top