Close

A világ nem alkalmazkodik látásunkhoz. Lásson tisztán Ön is!

A Magyar Látszerész Szövetség, a Magyar Optikus Ipartestület és az optikai szakma közös szervezésében
2010. októberében ismét megrendezésre kerül a „Látás Hónapja” elnevezésû rendezvénysorozat, melynek
keretében az országos akcióban résztvevô több száz vizsgálati ponton ingyenes látásellenôrzésben és szaktanácsadásban részesülnek az érdeklôdôk. Az idei kampány is kibôvül térítésmentes kontaktlencse kipróbálással is
a látás korrekcióra szorulók számára. A program 2010. október 1-tôl október 31-ig kerül megrendezésre.

AKTUALITÁS:
2009. augusztus 16-tól megszûnt a ± 6 dioptria alatti szemüvegek támogatása és a lakosság nagy része nincs
tisztában azzal, hogy milyen támogatásra tarthat igényt. A kampány erre is felkívánja hívni a figyelmet.
Miért született a program?
A tavalyi évben indult Európa szinten is egyedülálló „Látás Hónapja” akciós kezdeményezés célja a rendszeres
látásvizsgálaton való részvétel fontosságára való figyelemfelhívás volt.
Az országos és egységes média megjelenéssel, kísért rendezvénysorozat iránti érdeklôdôk rendkívül magas száma
igazolta, hogy az optikai piac szereplôinek egységes fellépésével és közremûködésével tehetünk a magyarországi
látáskultúra fejlôdéséért, és az éleslátás iránti igény kialakításáért.
A program céljai:
Világszintû felmérések alapján az emberek több mint 50%-ának lenne szüksége valamilyen látás korrekcióra,
ezzel szemben Magyarországon közel 1.5 millióan még sosem vettek részt szemvizsgálaton, pedig nem látnak jól.
Szeretnénk elérni, hogy az ez évi kampány során ezek az emberek is felkeressék az akcióban résztvevô üzleteket
látásuk felülvizsgálata céljából.
Míg napjainkban a rendszeres tüdôszûrésen, vagy fogorvosi kontrollvizsgálaton való részvétel szükségessége már
mindenki által elfogadott tény, ezzel szemben látásunk és legfontosabb érzékszervünk a szemünk állapotával
érdemtelenül keveset foglalkozunk. Kevesen tudják, hogy a látásvizsgálat során nemcsak egy esetleg késôbb
súlyossá váló szembetegség, de például a cukorbetegség vagy akár a magas vérnyomásra utaló jelek is felfedezhetôk.
A gyakori fejfájás, rossz közérzet kiváltó oka sok esetben az éleslátás és dioptriakorrekció hiánya, vagy
a nem megfelelô látásjavító eszköz viselése.
Mindemellett az éleslátás egy olyan életminôséget befolyásoló szükséglet és egyben lehetôség is, melynek
köszönhetôen sikeresebbek lehetünk a munka, a sport vagy tanulmányaik során, röviden teljesebb életet élhetünk.
Egy helyesen elkészített szemüveg vagy kontaktlencse nélkül elképzelhetetlen a jó közérzet, a pontos munkavégzés,
vagy akár a közlekedésben való felelôsségteljes részvétel, hiszen a világ nem alkalmazkodik látásunkhoz.
A szemüveg egy „szükséges rossz” szemlélet szerencsére az elmúlt évek során sokat változott, mégis még mindig
sokan vannak azok, akik tudják, hogy nem látnak jól, mégsem hordanak szemüveget vagy kontaktlencsét.
Elsô szemüvegvásárlásunk elôtt legtöbbünkben felmerülô félelmeik miatt,- úgymint a szemüveg hátrányosan
befolyásolja megjelenésüket, mit szól hozzá a környezetük, szemüveget viselni kényelmetlenségekkel jár – sokan
döntenek úgy, hogy inkább nem látnak jól.
Napjainkban a szemüveg egyszerû látásjavító eszközbôl, megjelenésünk egyik legmarkánsabb kiegészítôjévé
vált, hiszen az arcunkon viseljük, amit a statisztikák szerint elsôként a legtöbben néznek meg. Az optikai üzletek
szemüvegkeret szín és formaválasztéka garantálja, hogy megtaláljuk az egyéniségünkhöz, stílusunkhoz legjobban
illô és azt kiegészítô szemüveget. Szemüveget viselni divat, amit az is bizonyít, hogy ritka az a divattervezô, aki ne
foglalkozna szemüvegkeret tervezésével, tehát a jó megjelenés érdekében rosszul látni, vagy szemüveget hordani
ma már nem eldöntendô kérdés.
Amennyiben a szemüveggel szemben támasztott ellenérzéseinket nem tudjuk legyôzni, jó megoldást jelenthet
a kontaktlencse viselése. A kontaktlencsék új generációja ultra vékony és lágy anyaguknak köszönhetôen maximális
kényelmet és kiváló látásélességet biztosítanak. A kontaktlencse viselés ma már egy egyszerû, kényelmes hétköznapi
dolog. Választhatjuk állandó viseletre szemüveg helyett, vagy csak alkalomszerûen sportoláshoz, vagy csak
azért, mert szeretnénk idônként változtatni megjelenésünkön. A korábbi kontaktlencse típusokkal ellentétben, amik
napi törôdést és tisztítást igényeltek, a legkorszerûbb lencsék akár 1 hónapig ki- és behelyezés nélkül, folyamatosan
hordhatók, míg másik típusukat egy napi használat után eldobjuk.
Az akciót kísérô reklámkampány kiemelt célja az elôre gyártott szemüveg viselésének veszélyeivel kapcsolatos
tájékoztatás.
A szemüveg egy, a saját adottságaink, fiziológiás jellemzôink alapján készült eszköz, hiszen a két szem
távolsága páciensenként eltérô, akárcsak a két szem dioptria igénye. Az elôre gyártott egyen szemüvegek az átlagos
adatokat veszik figyelembe, – olyan ez, mintha abból kiindulva, hogy a magyar férfi és nôi népesség együttes,
átlagos cipômérete 40-es, mindenkinek 40-es egyen cipôt ajánlanánk. Kezdeményezésünkkel szeretnénk elérni,
hogy azok az emberek, akiknek dioptria korrekcióra van szükségük a helyes korrekciójú, minôségi és szakszerûen
elkészített látásjavító eszközöket – szemüveget vagy kontaktlencsét viseljenek.
A program lényege:
A „Látás Hónapja” által kínált szolgáltatás ingyenes látásellenôrzésbôl és szaktanácsadásból áll. A vizsgálat a pontos
korrekció megállapításáig történik – ezt követôen, amennyiben az ellenôrzést végzô optometrista vagy szemorvos
szembetegséget talál, úgy további szemvizsgálatot javasol és az érdeklôdôt szakorvosi rendelésre irányítja.
További információ!
A program gördülékeny lebonyolítása és támogatása érdekében a tavalyi évhez hasonlóan a szervezôk információs
központot üzemeltetnek Látáscentrum elnevezéssel, mely telefonon, vagy akár az interneten elérhetô adatbázis
segítségével pontos és gyors információt biztosít a résztvevô üzletek, nagykereskedôk és fogyasztók részére.
A program honlapján (www.latasellenorzes.hu) minden érdeklôdô információkat találhat a „Látás Hónapja” akcióban
résztvevô üzletekrôl, a kezdeményezés céljairól és az ahhoz kapcsolódó eseményekrôl.
Médiatámogatás!
Kezdeményezésünk sikere és eredményessége nemcsak a programban résztvevô optikai üzletek számától
függ (hiszen ezen a téren maximális a támogatás), hanem elsôsorban a lakosság felé történô tájékoztatástól
és a folyamatos figyelemfelhívástól. A Látás Hónapja programot a tavalyi évhez hasonlóan hatékony és intenzív reklámkampánnyal
kívánjuk és tudjuk támogatni. A médiaterv részeként az akciót országos televíziókban, óriásplakátokon,
rádióban, újságokban, szórólapokon, valamint az üzletek kirakati felületein fogjuk hirdetni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Hozzászólások:
Shares
scroll to top