Close

Fogyasztóvédelmi bírságok bankoknak

Több bírságot is kirótt a CIB Bankra és az Erste Bankra az ügyfélpanaszok nyomán lefolytatott fogyasztóvédelmi eljárásai után a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete. A határozatok korábban születtek, de csak a napokban hozták nyilvánosságra azokat. A CIB Bankot arra szólította fel a felügyelet, hogy az ügyfelek által kezdeményezett tranzakciók végrehajtása során a jogszabályban előírt szakmai gondossággal járjon el, egyben a vonatkozó jogszabály megsértése miatt 400 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a pénzintézetet. További 100 ezer forintos bírság mellett arra is felszólította, hogy a panaszok kezelése során az előírt határidőben tegyen eleget írásbeli válaszadási kötelezettségének.
A bank ügyfele azt kifogásolta, hogy az általa államkötvényre adott eladási megbízás rendszerhiba miatt csak a harmadik napon valósult meg. A PSZÁF megítélése szerint a CIB Bank nem a kellő szakmai gondossággal járt el, mert nem végezte el manuálisan az ügyfél által kért tranzakció rögzítését akkor, amikor egyértelművé vált, hogy a rendszerhiba továbbra is fennáll. A CIB kompenzációként 10 ezer forintot írt jóvá az ügyfél számláján, amit a felügyelet a 400 ezres bírság kiszabásakor enyhítő körülményként vett figyelembe.

Egy másik esetben 500 ezer forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte a CIB-et a PSZÁF. A bank ugyanis annak ellenére fogadott be és teljesített az ügyfél számlájának terhére azonnali beszedési megbízást, hogy az annak alapjául szolgáló bírósági ítélet végrehajtásának feltételei a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény (Pfsztv.) 2009. november 1-jei hatályba lépését megelőzően nem álltak fenn hiánytalanul, ugyanis a teljesítési határidő addig még nem telt el. A bank a hibáját elismerte, a jogsértő állapotot megszüntette, és intézkedett az ügyfél számlájáról jogtalanul beszedett összeg megtérítéséről is, amit a felügyelet a bírság összegének meghatározásakor figyelembe vett.

Az Erste Bankra két határozatban 100-100 ezer fogyasztási bírságot rótt ki a felügyelet, s mindkét esetben az írásbeli panaszok határidőre való megválaszolására szólította fel. A bank az egyik esetben egy hozzá 2009 áprilisában benyújtott panaszra csak 2009 decemberében adott választ.

MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top