Close

Értékek és érdekek

A  szolnoki LAUNE Gyártáskiszolgálás Kft. 2011. május 27-én a JNSZMKIK és az Európai Lean Egyesület támogatásával „lean a gyártás lelke” címmel workshopot szervezett a megye gyártó cégei, termelési vezetői számára a tiszaligeti Garden Hotelben. A workshop célja, hogy az autóiparban ismert, és használt szemléletet, – a leant -, mely a termelékenység, a versenyképesség növeléséhez és a veszteségek kiküszöböléséhez vezet, a gyártó cégek számára vonzóvá tegye.

 

Az elméleti alapokat nyújtó lean tanácsadó cégek a szemlélet alkalmazásához szükséges feltételeket, eszközöket és módszereket, míg a gyakorlati megvalósulást prezentáló vállalatok annak számszerűsített eredményeit mutatták be a rendezvény kapcsán.

A rendezvényt szervező LAUNE Gyártáskiszolgálás Kft. elhivatott a lean szemlélet meghonosításában, abban, hogy a termelés során keletkező veszteségforrásokat csökkentse, szem előtt tartva mindazt, hogy mi az az érték amiért a vevő hajlandó fizetni. Hogyan lehet ezeket az értékeket növelni, a költségeket csökkenteni, a józan megfontolás és tervezés alapján a gyakorlatba bevezetni? Ezen közös érdekek vezérelték azokat a megyei cég-, termelési- és logisztikai vezetőket, akik a workshop aktív résztvevői voltak.

 

 A szervező LAUNE Gyártáskiszolgálás Kft. felkérésére, az előadók a termelés „problémás oldalainak meghatározására” és a megoldások bemutatására fókuszáltak.  Az elméleti és gyakorlati példákon keresztül a résztvevőkkel történő párbeszéd által arra is rámutattak, milyen akadályok legyőzésével lehet a lean elveket alkalmazni. Mindezt az interaktivitást az előadások utáni kérdésekkel, a fórum lehetőségével, a kerekasztal beszélgetéssel és az ebéd közbeni kötetlen kommunikációval érték el.

 

 A jászberényi Ruukki Tisza Zrt. a leant szemléletet még a válság előtt kezdte el alkalmazni. A cég vezetése elkötelezett volt a teljes gyártósor optimalizálásában, a munkahelyek szabványosításának kialakításában, az anyagáramlási rendszer átalakításában, valamint a folyamatos technológiai fejlesztésben. A lépésről – lépésre bemutatott módszer segítségével megdöbbentő eredményeket értek el. A gyár eredeti állapotában a gyártás során a termék 443 méter, míg az optimalizálást követően l84 méter utat tett meg, így „csak” az anyagmozgatás idő és helymegtakarítás költsége 60 %-os volt. A változás után jelentős értékű túlóra szűnt meg a gyárban, míg a raktározási és gyártási költség csökkenése mellett az önellenőrzésre fordított költség is 50 %-ra csökkent. A cégvezetés rámutatott, hogy a lean bevezetése nélkül súlyosan érintette volna a válság vállalatukat.

 A LAUNE Gyártáskiszolgálás Kft. azáltal, hogy a workshopot megszervezte a tanácsadó és gyártó cégek képviselőit megismertette egymással, a legjobb megoldás példáit bemutatva, katalizátori szerepet töltött be. Ehhez a modellhez a Laune – szem előtt tartva a lean alapelveket – a gyártáskiszolgáló berendezéseket tervezi és szállítja.
A workshop az értékek és érdekek találkozásával, sikerrel töltötte be szerepét. Ám ez csak a kezdet, hiszen a szolnoki rendezvény egy országos körút első állomása volt. Szeptemberben a LAUNE Fejér megyébe látogatva viszi tovább a „lean szemléletet”, ápolja a kapcsolatokat, és segítséget nyújt a gyártó cégek versenyképességének növeléséhez.

 

Forrás: laune.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top