Close

Csak zabálunk és okoskodunk

Az újságíró zabálni és ingyen élni megy sajtótájékoztatókra, mellette okoskodik, szakért és piszkálódik. Nyolc olyan újságírótípus, amely sűrű vendége a sajtóeseményeknek. A Kreatív Magazin összeállítása.

Van egy újságíró, akit ismer minden magyar pr-es, aki szervezett már valaha sajtótájékoztatót. Mindig szandálban vagy letaposott sarkú cipőben és zsinórral megkötött tréningnadrágban jelenik meg, amiből kilóg a fél hasa. A sajtótájékoztatót tartó szakembernek már az első mondatába belekérdez, bekiabál, kötözködik, és fel van háborodva, ha nem hívták meg külön őt. Hiszen ő szakember, ért ahhoz a területhez, amiről ír. Mit kezdjen vele a pr-es? És mit kezdjen azzal, aki csak információt akar, és nem érdekli a kényeztetés? Hát azzal, aki csak kapcsolatot akar ápolni, de nem érdekli az aktuális téma? És azzal, aki csak enni jön? Pr-szakemberekkel beszélgetve igyekeztük összegyűjteni a legjellemzőbb típusokat, és néhány ötletet, hogyan lehet vagy kell őket kezelni.


Az ingyenélő

Nem hívják, de az interneten figyeli, hol és mikor lesz sajtótájékoztató, és mindig megjelenik. Többnyire az idősebb generációhoz tartozik, és vagy egy ősrégi vagy pedig egy fénymásolópapírra nyomtatott, és abból kivágott névjegykártyát ad oda a regisztrációnál. Valahová a középső sorokba ül, igyekszik elveszni a tömegben, csendben végighallgatja a sajtótájékoztatót, esetleg jegyzetel is, majd rástartol az ételpultra, hiszen igazából a catering és a sajtóajándék miatt jött. Az ajándékcsomagból, ha csak lehet, igyekszik többet is felmarkolni. Később semmilyen anyag nem jelenik meg tőle, vagy legfeljebb csak valami jelentéktelen, kis példányszámú lapban.

 

 

A teljes cikk itt olvasható

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top