Close

Huszonöt éves a Magyar Nagydíj

Csütörtöktől vasárnapig ismét százezrek keresik majd fel a mogyoródi versenypályát, hogy kedvenc versenyzőjüknek szurkolhassanak. Aki eddig nem vett jegyet, még nem maradt le semmiről, íme egy kis kedvcsináló a hazai Forma-1-es versenyhez.

Az első „vasfüggöny mögötti” verseny több országban is megvalósulhatott volna, de a Forma-1 ősatyja, Bernie Ecclestone Magyarország mellett tette le a voksát, és mint tudjuk, ezekben a kérdésekben általában az övé az utolsó szó. A szerződést 1985-ben kötötték meg, Papp István és Gulácsi Ferenc tervei alapján 8 hónappal később már el is készült a pálya, az első Forma-1-es versenyre pedig még abban az évben sor került.
Kétszázezer ember volt kíváncsi az első Magyar Nagydíjra, 1986 augusztus 10-én Nelson Piquet kezébe került a történelmi trófea, a következő évben pedig sikerült dupláznia a brazil versenyzőnek. A verseny évről-évre népszerűbb lett, bár a pálya megközelítése még napjainkban is elég körülményes. A pályát kétszer építették át, 1989-ben, majd 2003-ban. A módosítások miatt a pálya hossza 4014 m-ről 3975 m-re csökkent, cserébe könnyebbé váltak az előzések, és kevesebb szűk pályarész maradt. Az aszfaltcsík több versenyző szívébe belopta már magát, összesen négy versenyző aratta a Hungaroringen pályafutása első futamgyőzelmét. Damon Hill 1993-ban, Fernando Alonso tíz évvel később, mint legfiatalabb pilóta. 2003-ban a tavalyi világbajnok Jenson Button. És 2008-ban Heikki Kovalainen, akinek most a Lotus színeiben nincs sok esélye megismételni a két évvel ezelőtti sikert. A csapatok közül a McLaren aratta a legtöbb győzelmet a magyar pályán, szám szerint kilenc alkalommal végzett a wokingiak valamelyik pilótája az első helyen. A legutóbbi, 2009-es nagydíj izgalmasra sikeredett, de mégsem emiatt volt hetekig téma a sajtóban, hanem Felipe Massa balesete miatt. A brazil versenyzőt egy leszakadt rugódarab találta fejbe, de szerencsére felépült, és idén ismét rajthoz állhat a Magyar Nagydíjon.

 

A legolcsóbb jegyvásárlási lehetőséget idén is a Forma-1 Klub biztosítja, az ezüst klubkártya kiváltása 5000 forintba kerül, az ezzel megvásárolható hétvégi állójegy szintén, tehát tízezer forintból „megúszható” a Magyar Nagydíj, amelybe beletartozik a nyilvános bokszutca-látogatás is, csütörtökön 16 órától 19 óráig van lehetőség betekinteni a csapatok ideiglenes otthonába. A versenyhétvége napjain érdemes már reggel útra kelni, Budapestről busszal lehet eljutni Mogyoródig, onnan pedig gyalog kell felkapaszkodni a pályáig. Aki autóval szeretné megközelíteni a helyszínt, annak könnyebb dolga van, rengeteg parkolóhelyet biztosítanak a szervezők.


Hivatalos program

2010. július 29., csütörtök
16:00-19:00 Bokszut
ca-látogatás érvényes Grand Prix jeggyel

2010. július 30.,  péntek

08:50-09:15 Formula BMW Szabadedzés
10:00-11:30 Forma 11. Szabadedzés
11:55-12:25 GP2Szabadedzés
12:50-13:15 Formula BMW Kvalifikáció
13:15-13:45 Forma 1 Paddock Club Bokszutca-látogatás
14:00-15:30 Forma 12. Szabadedzés
15:55-16:25 GP2Kvalifikáció
16:50-17:20 Formula MasterSzabadedzés
17:45-18:30 Porsche SzuperkupaSzabadedzés

2010. július 31., szombat
08:00-08:30 Forma 1 Bokszkiállás gyakorlás
08:00-08:30 Forma 1 Paddock Club Bokszutca-látogatás
08:45-09:15 GP3Kvalifikáció
09:45-10:15 Formula BMW Elsõ futam (13 kör)
11:00-12:00 Forma 13. Szabadedzés
12:25-12:55 Porsche Szuperkupa Kvalifikáció
13:00-13:45 Forma 1 Paddock Club Bokszutca-látogatás
14:00-15:00 Forma-1 Kvalifikáció
15:40-16:45 GP2Első futam (42 kör)
17:20-17:55 GP3Első futam (16 kör)

2010. augusztus 1.,  vasárnap

08:30-09:00 Formula BMW Második futam (13 kör)
09:25-10:00 GP3Második futam (16 kör)
10:35-11:25 GP2Második futam (28 kör)
11:45-12:20 Porsche Supercup Futam (14 kör)
12:25-13:15 Forma 1 Paddock ClubBokszutca-látogatás
12:30 Forma-1A pilóták felvonulása
12:45-13:15 Forma 1Startfelállás
13:30 Forma-1Megnyílik a bokszutca
13:45 Forma-1Bezár a bokszutca
14:00Forma-1 Magyar Nagydíj (70 kör)
 kb. 15:50Forma-1 A győztes ünneplése

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Hozzászólások:
Shares
scroll to top