Ülve táncolós PASO koncert a Müpaban

2018. november 04. vasárnap, 10:35 Kaiser Vivien KULTÚRA
Nyomtatás

Október 31-én egy egészen rendkívüli koncertnek lehettek szem és fültanúi azok, akik valamelyik halloweeni-i beöltözős buli helyett a Művészetek Palotáját választották. A Pannonia Allstrars Ska Orchestra, vagyis a PASO ugyanis egy egyedülálló hangszerelésben megkomponált közel két órás koncerttel szórakoztatta a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem közönségét.

A ska zene hazai egyeduralkodói mindig is úttörők voltak a kísérletezésben, hiszen játszottak már népzenei ihletésű dalokat és szimfonikus hangszerelésben megálmodott műveket is, ez utóbbit éppen a Müpa Szimfonik sorozat első fellépőjeként. A zenekar fennállásának tizenödtödik évében pedig egy újabb kihívásra vállalkozott: a komoly- és népzenei hagyományok után most a big band swing sűrű textúrájában merítkeztek meg.

A jelenleg nyolc fős zenekar rézfúvósokkal big band formációra bővülve hangszerelte át a ska és reggae dallamokon nyugvó legnépszerűbb dalait. A klasszikus- és a könnyűzene káprázatos elegyét tovább fokozta Riger János, a PASO korábbi frontemberének karizmatikus személye, aki két dal erejéig ismételten csatlakozott egykori zenekarához.

Akik ismerik a PASO munkásságát és volt szerencséjük ellátogatni egy-két koncertre is, azok tudják, hogy micsoda hatalmas energiák szabadulnak fel a színpadon. A frontember Tóth Kristóf KRSA személyisége már az első akkordoknál magával ragadja az embert és nem is ereszti az utolsó dobpergésig. Még a kevésbé táncos lábú vagy éppen e téren gátlásos hallgató is táncra perdül a Hungarian Dish vagy a Hello Gagarin dallamát meghallva. Így bár az este kétségkívül igazán maradandó élményt nyújtott, be kell vallanom, s ezzel a körülöttem ülöket elnézve nem voltam egyedül, hogy valóban egy igazi kihívás volt végigülni a koncertet.

Összességében egy egészen egyedülálló és varázslatosan megkomponált este volt, aminek a végén ismét csak azt éreztem, hogy a komoly-és a könnyűzene közti határ valójában teljesen relatív.

 

Fotó: PASO

Szöveg: Kaiser Vivien


(1 értékelés)