Close

A Ford tovább bővíti európai SUV-kínálatát: itt a modernebb, sportosabb és takarékosabb Kuga SUV

ford0301

A Ford Motor Company ma mutatta be először egy európai autókiállításon Genfben az új Kuga modellt, Európa kedvenc szabadidő-autójának az eddiginél is modernebb technológiájú, kifinomultabb és sportosabb változatát.

Az új Kuga technológiái és fejlesztései még egyszerűbbé, biztonságosabbá, kellemesebbé és olcsóbbá varázsolják az autózást. Az újdonságok közt a Ford új SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere, az innovatív vezetősegítő technológiák, az ergonomikus és kényelmes utastér és egy új 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor is szerepel.

Az autó felszereltségi listáján olyan tételek találhatók, mint a Merőleges Parkolás technológia, amely önállóan bekormányozza az autót két másik jármű közé; az ütközésmegelőző Active City Stop rendszer továbbfejlesztett változata; valamint a Ford Adaptív Fényszórórendszer, ami rossz látási viszonyok mellett is optimális megvilágítást kínál. Az autó további kifinomult technológiái közt szerepel még a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó és a Ford Intelligens Összkerékhajtás is.

“Az új Kuga élvonalbeli technológiái magasabb szintű kapcsolódást, kényelmet, biztonságot és stílust kínálnak,” mondta el Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Felfrissített dizájnjával a Kuga stílusos és modern benyomást kelt, a SYNC 3 rendszer révén pedig a vezető olyan könnyedén kommunikálhat autójával és csatlakoztatott eszközeivel, amit néhány éve még el sem tudtunk volna képzelni.”

A Ford idén lép piacra az új Kugával és a nagyobb Edge SUV-modellel, tavaly pedig a felfrissített EcoSport jelent meg a márkakereskedésekben. A vállalat jó ütemérzékkel kezdte megerősíteni SUV-kínálatát – éppen abban az időszakban, amelyre az IHS piacelemző cég azt jósolja, hogy 2020-ra az európai járműeladások 27 százalékát a SUV-szegmens teszi majd ki.

Az új Kuga és az Edge kettő abból az öt vadonatúj vagy felfrissített Ford-modellből, amelyek a következő három év során jelennek majd meg a SUV- és crossover-szegmensben.

A Kuga már 2008-as bemutatása óta a Ford európai SUV-expanziójának éllovasa. Az autó értékesítése tavaly rekordszintet ért el: 2015-ben 102.000 Kuga kelt el, vagyis 19 százalékkal több, mint 2014-ben*. A Ford azt tervezi, hogy európai SUV-értékesítése idén először meghaladja majd a 200 ezres darabszámot, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös év eredményéhez képest.

“A Ford európai SUV-termékcsaládja stílusos dizájnt, személyautós menetdinamikát és kifinomult technológiákat kínál – vagyis csupa olyasmit, amire a vásárlók vágynak,” vélekedett Bakaj. „A “SUV-modellek iránti kereslet erősebb, mint valaha, és a Ford úgy bővíti kínálatát, hogy abban mindenki megtalálja a neki való autót – legyen szó akár kemény terepjáróról, sportos szabadidő-autóról vagy olyan járműről, ami tökéletesen illik a nagyvárosi életmódhoz is.”

Genfben látható a hamarosan érkező Ford Kuga Vignale tanulmányautó-változata is, amelynek egyedi, magas színvonalú dizájnja és felszereltsége bepillantást enged a Ford európai luxus-SUV kínálatának jövőjébe. A Ford Kuga Vignale változattal, a gazdag felszereltségű Titanium kivitellel és a sportos Kuga modellel a Ford az eddigi legszélesebb Kuga-választékkal lép majd piacra.

ford03011

SYNC 3
A SYNC 3 rendszeren keresztül az autósok egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelhetik az audiorendszer, a navigáció vagy a klímaberendezés funkcióit. A SYNC 3 megalkotásához a Ford több mint 22.000 vásárlói visszajelzést, kutatóintézetek meglátásait és közvéleménykutatások eredményét dolgozta fel, hogy az új változat a lehető leginkább felhasználóbarát legyen.

A SYNC 3 gyorsabban működik, egyszerűbb hangparancsokkal vezérelhető, és öt további nyelvet támogat.** Az autósoknak elég megnyomniuk egy gombot, majd kimondani, hogy „kellene egy kávé”, „tankolni kellene”, „kellene egy parkolóhely” – és a rendszer máris kávézót, benzinkutat vagy parkolót keres, sőt akár vasúti pályaudvart, repteret és szállodát is. A navigációs eszköz segítségével a rendszer ezután a kiválasztott úti célhoz irányítja a sofőrt.

A Kuga vezetői ugyanúgy használhatják a SYNC 3 rendszer 8 colos érintőképernyőjét, mint okostelefonjukat. Az új kezelőfelület nagyobb és könnyebben kezelhető gombjai, valamint a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulat mindenkinek első pillantásra ismerősek lesznek. Az iPhone-felhasználók az Apple CarPlay-t, az Android™ felhasználók pedig az Android Auto™ alkalmazást aktiválhatják, vagyis ha ilyen készülékeket használnak, a kezelőfelület biztosan kompatibilis lesz a telefonjukkal. A vezeték nélküli szoftverfrissítések automatikusan elérhetők a Wi-Fi hálózaton keresztül.

A SYNC 3 egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, aminek segítségével az vezető menet közben olyan okostelefonos alkalmazásokat kezelhet hangutasításokkal, mint például a MyBoxMan, a HearMeOut, az AccuWeather, a Cadena Ser és a Los 40 Principales.

„Akár a szokásos reggeli capuccinoról vagy az utazás költségének csomagszállításból történő fedezéséről legyen szó, a SYNC 3 innovatív, új megoldásai rengeteg dologban segíthetnek,” mondta el Christof Kellerwessel, a Ford Európa elektronikus és elektromos rendszereit tervező részlegének főmérnöke. „A modern okostelefonok kiegészítéseként az intuitív érintőképernyővel rendelkező SYNC 3 még több szóbeli utasítást ért meg, emellett pedig gyorsabb és könnyebben olvasható grafikus interfésszel láttuk el.”

Kifinomult technológiával az egyszerűbb parkolásért
A Ford kifinomult vezetősegítő technológiáknak köszönhetően az új Kuga az autózást és a parkolást is kellemesebb élménnyé varázsolja. A tavaly minden második Kuga-vásárló által megrendelt félautomata Aktív Parkolóasszisztens használati értékét most még magasabbra emeli az új Merőleges Parkolás funkció. Kiegészítő ultrahangos érzékelőivel a berendezés egyetlen gombnyomásra felméri a járdaszegéllyel párhuzamos, vagy éppen a többi autó közti merőleges parkolóhelyek nagyságát, majd önállóan bekormányozza oda a járművet, miközben a vezetőnek csak a gáz- és fékpedált kell kezelnie.

Ezek a kiegészítő szenzorok további technológiák alkalmazását is lehetővé teszik, amelyek révén a Kuga vezetője még könnyebben és biztonságosabban állhat ki egy parkolóhelyről:
A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a bármelyik oldalról közeledő járműre
A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: miután az autós meghatározza, hogy balra vagy jobbra szeretne kikanyarodni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált

ford03012

Az új Kuga kínálatában szerepel az Active City Stop ütközésmegelőző rendszer továbbfejlesztett változata is, amely a korábbi 30 helyett immár 50 km/órás sebességig működik. Az Active City Stop érzékelői folyamatosan pásztázzák az autó előtti útszakaszt, és ha az autó túl gyorsan közelít egy álló akadályhoz, a rendszer automatikusan előkészíti a fékeket. Ha a vezető nem reagál, a rendszer csökkenti a motor forgatónyomatékát, és automatikus fékezéssel mérsékli az ütközés súlyosságát, vagy akár teljes egészében meg is előzi a balesetet.

A fiatal autósok szülei számára megnyugtató hír, hogy az új Kuga kínálatában a legújabb generációs Ford MyKey technológia is megtalálható. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot, megakadályozva a bejövő telefonhívások fogadását, korlátozva a végsebességet, letiltva a biztonsági technológiák kikapcsolását és meghatározva a hifi maximális hangerejét, de akár azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A továbbfejlesztett MyKey rendszer mind a sebességhatároló, mind a sebességhatár-figyelmeztetés beállításaiban több funkciót kínál, mint a korábbi változat.

Stílusosan Kuga
Az új Kuga merész és sportos külső megjelenését a Ford legfrissebb dizájn-irányzata határozza meg – ugyanaz a formanyelv, amit a dizájnerek az EcoSport kompakt SUV és a vadonatúj Edge nagyméretű SUV megalkotása során is alkalmaztak. A nagyméretű felső légbeömlőt és a kisebb alsó hűtőrácsot új, karcsú fényszórók keretezik, amelyek a LED Nappali Menetfényt is magukba foglalják, s a látványt stílusos ködfényszórók teszik teljessé.

A sportos hangulatot tovább erősítik az újratervezett hátsó lámpatestek, s a 17, 18 és 19 colos méreten kínált új könnyűfém keréktárcsák többféle felületkezeléssel (például Luster Nickel bevonattal) is megrendelhetők. A modellcsaládhoz két új karosszériaszín, a Guard Grey fényezés és az élénk Copper Pulse árnyalat is elérhető. A motoros mozgatású vonóhorog használaton kívül automatikusan visszahúzódik a hátsó lökhárító alá, így a kilógó szerelvény nem rontja a Kuga sportos összhatását.

Az új Kuga aprólékos gonddal kidolgozott utastere ergonomikusabb, kényelmesebb és stílusosabb környezetet kínál az autóban ülők számára.

A kormánykerék és a klímaberendezés sokkal ösztönösebben kezelhető, a gombok száma csökkent, és az egyes funkciók könnyebben megkülönböztethetők. A hideg napokon kellemes pluszt jelent, hogy a bőrborítású kormánykerékhez fűtést is lehet rendelni, és minden automata sebességváltós Kuga volánja mögött megtalálhatók a váltókarok, amelyek segítségével az autós a kormánykerék elengedése nélkül, manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

Az új kényelmi berendezéseknek köszöngetően a Kuga még inkább felhasználóbaráttá vált: az elektromos rögzítőfék erőlködés nélkül kezelhető, ráadásul a kar elhagyásával újabb tárolórekesznek jut hely a középkonzolon, az ajtózárás-visszajelző pedig egyetlen pillantásra elárulja, hogy minden ajtó zárva van-e.

Az új Kuga felszereltségi listáján a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó is megjelenik; az ajtó nyitásához és zárásához elég, ha az ember meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt. Ezt a technológiát tavaly minden harmadik európai Kuga-vásárló megrendelte, mivel nagy segítséget jelent a szülőknek, amikor mindkét kezük tele van szatyrokkal, babakocsival vagy éppen gyerekekkel.

Erős és takarékos motorok
A most kifutó 2,0 literes TDCi egységet egy új, 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor váltja fel. Az elsőkerékhajtású változatokhoz kínált erőforrás a tervek szerint 5 százalékkal, 4,4 l/100 km értékre csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását, a CO₂-kibocsátás pedig 115 g/km*** lesz, miközben a teljesítmény változatlan marad.

A 2,0 literes TDCi blokk 150 lóerős változata egyaránt kapcsolódhat az elsőkerékhajtású változathoz és a Ford Intelligens Összkerékhajtáshoz (4,7 l/100 km és 122 g/km CO₂); az Intelligens Összkerékhajtással párosított 180 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 135 g/km.

A kínálatban a Ford 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja is szerepel 120 vagy 150 lóerős teljesítménnyel az elsőkerékhajtású változatokhoz, 143 g/km legalacsonyabb CO₂-kibocsátással és 6,2 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. Az Intelligens Összkerékhajtással párosított 182 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása 7,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 171 g/km.

Jobb látási viszonyok, fokozott biztonság
A legmodernebb Ford technológiáknak és a kifinomult karosszériatervezésnek köszönhetően mind az új Kuga utasai, mint pedig a forgalom többi résztvevője nagyobb biztonságban autózhat.

A Kuga modellhez most először rendelhető meg az Adaptív Fényszórórendszer, ami folyamatosan ellenőrzi a külső fényviszonyokat, és a jármű sebességétől, kormányzási szögétől, valamint az elöl lévő útakadályok távolságától függően hétféle beállítás szerint, automatikusan módosítja az új bi-xenon fényszóró fénycsóvájának állásszögét.

Az új Kuga formás motorháztetejének látványos középső domborulata nemcsak az autó sportosabb látványát erősíti, hanem a strukturális dizájn szerves részeként abban is fontos szerepe van, hogy a motorháztető irányítottan gyűrődjön, mérsékelve ezzel egy esetleges gyalogosgázolás súlyosságát. A Ford mérnökei áttervezték a motoháztetőt és a csomagtérajtót, hogy azok kevésbé károsodjanak egy ütközésben, és kijavításuk kevesebb költséggel járjon.

Az új Kuga több modern technológiát is kínál még:
A Ford Intelligens Összkerékhajtása szabályozza az egyes kerekekhez jutó forgatónyomatékot, így az az autó irányíthatósága és tapadása kiváló – különösen a csúszós utakon
A Curve Control segít az autósoknak megtartani uralmukat járművük felett, ha túl gyorsan érkeznek egy kanyarba
A Nyomatékvektor Szabályozás az ívbelső kerekek enyhe fékezésével fokozza a tapadást és az ívmeneti stabilitást – ezzel együtt pedig a vezetési élményt

“Vásárlóink biztonságát és magabiztosságát olyan kifinomult technológiák növelik, mint az Intelligens Összkerékhajtás,” mondta Bakaj. “Ez a modern rendszer 20 ezredmásodpercenként, vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban ellenőrzi az autó kerekeinek tapadását.”

Ford Kuga Vignale tanulmány: a SUV-ok jövője
A Ford Kuga Vignale tanulmány Vignale Palazzo Pearl fényezéssel – egy egyedi, gyöngyház-jellegű festéssel – készült. Az első és hátsó alsó védőelemeket, valamint a ködfényszórók keretét és az ajtóbetéteket patinás, sötét fényezés díszíti, a ködfényszóró-betétek pedig fényes fekete színben csillognak.

Az autó utasterét egyedi bőrkárpitozás borítja; az üléseket, az ajtópaneleket és a műszerfalat szmoking-stílusú öltések díszítik, sőt még a csomagtér padlóját és a csomagtérajtó belső részét is bőrrel kárpitozták. Az oszlopok belső felülete és a tető borítása szarvasbőr hatású Alcantara anyagból készült; a kesztyűtartó és a kartámasz-konzoldoboz párnázott burkolatot kapott, a középkonzolt pedig prémium hatású Opale sötétszürke, gyöngyház-hatású fényezés fedi.

A 2015-ben eladott 102.000 darab Kuga négyötödét a gazdag Titanium felszereltséggel rendelték meg a vásárlók, ami azt mutatja, hogy nagy az érdeklődés a luxusváltozatok iránt a SUV-szegmensben, ami az iparági adatelemző IHS intézet szerint 2020-ra a teljes járműértékesítés 27 százalékát adja majd, szemben a 2014-es 20 százalékkal.

Forrás: ford.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top