Close

Ford, Frankfurt, fantasztikus felhozatal

A szeptember 17-27. között megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon a Ford a szabadidőautókat és az erős modelljeit fogja előtérbe helyezni. Itt fog bemutatkozni az európai specifikációjú Edge, illetve megmutatják az új csúcsmodellt, a GT második generációját is.

Két fő téma köré fog épülni a Ford idei frankfurti standja. Az első a sportos szabadidőautók, vagy röviden SUV-ok kategóriája, ahol mostantól teljes kínálatot mutathat fel a márka. A kicsik közt (Nissan Juke, Peugeot 2008, stb.) az EcoSport módosított változata száll harcba, amelyet jobban hozzáigazítottak az európai ízléshez. A kompakt SUV-ok közt a Kuga arat sikert, ez a modell mostantól megkapja a SYNC 2 információs és szórakoztató rendszert. Ezt a párost egészíti ki felülről az eddig Amerikában forgalmazott Edge, melyet az Egy Ford program keretében vezetnek be Európában is.

A Ford számára nagyon fontos a SUV-piac, kutatásaik szerint a 17-34 év közötti korosztály negyede gondolkozik ilyen kategóriájú jármű vásárlásán. A megkérdezettek több mint fele biztonságosabbnak tartja a szabadidőautókat más autóknál, emellett a jó külső megjelenés és az élvezetes vezethetőség is fontos számukra a választásban. Érdekes, hogy miközben egyre több hobbiterepjárót adnak el a gyártók Európában, egyre kevesebbet rendelnek ezekből összkerékhajtással a vásárlók (a kicsik közt az elmúlt 5 évben 45-ről 15%-ra esett vissza ez az érték). Svájcban fogy a legtöbb SUV (az összes eladás 37%-a), megelőzve Svédországot (35%) és Norvégiát (28%). Magyarországon 11% ezek aránya. 

A hobbiterepjáró-offenzíva mellett a másik vezető téma a Ford erős modelljei. Az új csúcsragadozó, a limitált szériában készülő harmadik generációs GT 600 lóerőt csavar ki 3,5 literes, ikerturbós EcoBoost V6-osából. A karosszéria bátran vegyíti az ős-GT40 örökségét a modern aerodinamikával, a szénszál és alumínium nagymértékű alkalmazásával pedig sokat csökkentettek a tömegen. Európába ilyenből nagyon kevés fog jutni, érdemes lesz alaposan szemügyre venni Frankfurtban. 

Mellette szinte másodhegedűs, de a nagyközönség számára elérhetőbb csúcsmodell lesz az új Focus RS. Immáron összkerékhajtás viszi át az útra a 320 lóerős teljesítményt, a külső pedig a teljesítményhez illően fenyegető: a matt fekete betéttel kiegészített óriási első légbeömlő, a teljes körű aerodinamikai csomag és a hatalmas kerekek rögtön igazolják, hogy nem a háromhengeres alapkivitelt látjuk. 

Molnár Gergő István

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top