Ring Magazin

Hétfô, 2019. Április 22.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap
GAZDASÁG

Létrejött a Közép-Európát átfogó nemzetközi gasztronómiai szövetség

Létrejött a Közép-Európát átfogó nemzetközi gasztronómiai szövetség

Szinte napra pontosan 30 évvel a határok történelmi jelentőségű lebontását követően megalakult a saját öntudatára, erejére ébredt közép-európai országok gasztronómiai szervezete, a KEGSOSZ. A Közép-európai Gasztronómiai és Sommelier Egyesület (Central European Gastronomy and Sommelier Association). Az egyesület fő célkitűzése a közép-európai országok gasztronómia kulturális és kulináris értékeinek összefogása, hagyományainak megőrzése, megismertetése, népszerűsítése és piacra juttatása országhatáron belül és a Közép-Európa szerte tíz országban.

A minőség rovására a mennyiséget előtérbe állító korszak letűnésével elárasztotta közép-európát termékeivel a nagy nyugati gasztró-hálozatok láncolata, ami egy ideig a szabadság fuvallatát hozta, és az újdonság erejével gyors sikereket ért el. Időbe tellett, amíg a térség országai felocsúdtak, és újra felfedezték saját gasztronómiai hagyományaikat. A kihalás széléről sikerült olyan értékes állatfajokat megmenteni, mint a mangalicát, vagy a magyar szürke szarvasmarhát. A neves márkák és elegáns csomagolások jó ideig tudtak hengerelni, de fokozatosan előtűntek az igazi értékek, és felfedezhettük, hogy a Kárpát-medence, és szűk környezetének sajátságos éghajlati viszonyai, talajadottságai különösen kedvezőek a mezőgazdasági termények számára. Gyümölcseink párját ritkítóan zamatosak, a zöldségek, gabonáink minősége a legmagasabb szintet képviseli. Mindez kiegészülve az itt élő emberek évszázadok alatt kialakított, kinemesedett feldolgozási technikáival olyan értékeket jelentenek, amelyek a legmagasabb gasztronómiai színvonal elérését teszi lehetővé. Az egyes ágazatok már szép eredményeket tudnak felmutatni, boraink, pálinkáink, kézműves söreink is sorra nyerik nagy nemzetközi versenyek aranyérmeit.

Ezek a sikerek megsokszorozhatóak akkor, ha az egyes ágazatok nem külön-külön dolgoznak, hanem hálózatot alkotnak, és egymást segítve lépnek tovább. Ennek felismerésével alakult meg április 12.-én Gödöllőn, a Szent István Egyetemen a Közép-európai Gasztronómiai és Sommelier Egyesület, a KEGSOSZ.

Az Egyesület legfőbb célkitűzése közép-európai országok gasztronómia kulturális és kulináris értékeinek összefogása, hagyományainak megőrzése, megismertetése, népszerűsítése és piacra juttatása országhatáron belül és a Közép-Európa szerte 10 országban. Célja a kiváló gasztronómiai termékek és italok népszerűsítése a csatlakozó közép-európai országokban, a termékek részére szélesebb körű piaci bemutatkozási lehetőség biztosítása. A tagok és pártoló tagok összefogásával és együttműködésével a gasztronómiai kultúra fejlesztése, a nagyközönség minőségi és kulturált étel- és italfogyasztásának népszerűsítése és elősegítése. Szakmai fórumok, közönségtalálkozók, termék bemutatók szervezése, melynek célja az országok egymás közötti bemutatkozása, a szakmai és gazdasági fejlődés elősegítése. A gasztronómiai szakma nemzetközi, közép-európai szinten történő összefogása, érdekképviselete, érdemi aktív támogatása. Célja továbbá a határokon átívelő szakmai együttműködések és gazdasági érdekképviseletek működési feltételeinek megteremtés, az interetnikai kulturális hagyományőrzés, a gasztronómia-, és ital-kultúra megismertetése, népszerűsítése.

A létrejött gasztronómiai szervezet a következő tagozatokat foglalja magában:
Bor és Sommelier szekció
Sajt és Tejtermék szekció
Sör szekció
Kávé, Tea szekció
Pálinka és Párlatok szekció
Víz és üdítőipari termékek szekció
Étterem és Vendéglátás szekció
Méz, Csokoládé és egyéb édesipari termékek szekció
Hús és húskészítmények, tojás szekció
Hal- és halkészítmények szekció
Zöldség és Gyümölcs szekció
Mezőgazdasági alapélelmiszerek szekció vezetője (gabonafélék, olaj, fűszer és gyógynövények)
Biotermék szekció
Kereskedelmi szekció
Média (PR) szekció

A Szent István Egyetem tanácstermében 30 résztvevővel jött létre a szervezet, mely elnökéül Slezsák Zoltánt, a Magyar Sommelier Szövetség elnökét választotta meg. Az alakuló ülésen a magyarországi résztvevőkön túlmenően Horvátországot, Szlovákiát, Romániát, Szerbiát, Szlovéniát, Kárpátalját összesen 30 alapító tag képviselte, akik elismert és sikeres szakemberek, cégek, szervezetek vezetői. A szervezet a továbbiak során nyitott a csatlakozókra.

 
PÁSZTÁZÓ

Hazai borászatok 40. Országos Borversenye

Hazai borászatok 40. Országos Borversenye

A 40. Országos Borversenyre a jelentkezéseket 2019. május 10-ig várja a szervező Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) a www.orszagosborverseny.hu honlap...

PÁSZTÁZÓ

Új vállalkozóknak új vállalkozási ismeretek.

Új vállalkozóknak új vállalkozási ismeretek.

Az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) 2017. szeptember elseje óta részt vesz egy Erasmus+ nemzetközi projektben, amelynek megvalósí...

BELFÖLD

Demonstráció a Penny Market importtejakciója miatt

Demonstráció a Penny Market importtejakciója miatt

A Penny Market Kft. – többszörös előzetes egyeztetés ellenére – drasztikusan alacsony, 135 forintos áron dobott piacra egy szlovákiai import...

BELFÖLD

Kisüzemi sörfőzdék XIII. versenye Gödöllőn

Kisüzemi sörfőzdék XIII. versenye Gödöllőn

A sörágazat dinamikus fejlődésének fenntartása mellett a kormány törekszik a minőségi sörök piacának élénk&iacut...

Oldal 1 / 2848

Megjelent A Mi Otthonunk áprilisi száma

amio 2019apr 

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 81 vendég böngészi

bav logo kicsi banner