Ring Magazin

Szerda, 2018. Szeptember 26.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Kultúra Oktatás

OKTATÁS

Kultúra - OKTATÁS

Csömör nem írta alá az iskolák államosítási szerződését

Csömör nem írta alá az iskolák államosítási szerződését

Csömör Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2016. december 15-én, csütörtökön megtartott ülésén egyhangúlag úgy határozott, hogy nem írja alá a helyi általános iskola és zeneiskola államosítását részletező szerződést

. Az önkormányzat szerint az államosítás az oktatási-nevelési feladatok szakmai feltételeinek egyértelműen alacsonyabb szinten való biztosítsa mellett az ingatlanok vagyonkezelése tekintetében is kifejezetten hátrányokat hordoz a település számára, mivel az ingatlanok állagmegóvását és az ezzel kapcsolatos fenntartási feladatokat az állam, illetve annak képviseletében az átvevő tankerületi központ nem kívánja szerződésben garantálni. Sőt, a település a folyamatos épület felújítás és bővítés mellett az elmúlt években számos fenntartói-szakmai feladat költségeit is finanszírozta az állami fenntartó helyett, mivel azt a központi költségvetés a korábbi színvonalon nem tudta biztosítani: pl. logopédus, pedagógiai asszisztens, pszichológus megbízási szerződésének díjai, pedagógusok pluszmunkáinak honorálása, illetve erdei iskola és több sportképzés, továbbá iskolai honlap fejlesztése stb. A határozati javaslat indoklása szerint ráadásul az iskolák államosításáról – jelen esetben működtetésének átvételéről – magasabb szintű jogszabályok rendelkeznek, így azok polgárjogi aktussal történő megerősítése indokolatlan és azt a hamis látszatot kelti, mintha két egyenlő szerződő fél megállapodása lenne. Az önkormányzat az iskolák ügyét elvi kérdésként is kezeli, és kifejezi azon határozott álláspontját, miszerint a települések iskoláinak központosítása nem szolgálja a gyerekek érdekét és a helyi, közösségi önrendelkezés komoly csorbítását jelenti. A település vezetői érthetetlennek tartják, hogy amíg a törvény az állam, az egyház és bármely alapítvány számára biztosítja az iskola fenntartási-működtetési jogot, addig helyi közösség, a szülők érdekeit és szándékait leginkább megjeleníteni tudó, számos más intézményt is régóta megnyugtatóan fenntartó önkormányzatoktól miért veszi el ezt a lehetőséget.

További információ: Fábri István polgármester Telefon: 06-30-230-27-69

 
Kultúra - OKTATÁS

Alacsonyabb a magyar diákok teljesítménye az OECD-átlagnál

Alacsonyabb a magyar diákok teljesítménye az OECD-átlagnál

Romlott a magyar diákok teljesítménye az utóbbi években, a szövegértés és a természettudományok területén gy...

Kultúra - OKTATÁS

„Nagyapám Háza” mester-inas mintaprogram

„Nagyapám Háza” mester-inas mintaprogram

A Falufejlesztési Társaság, a Vidékfejlesztési Minisztérium kiemelt projektjeinek támogatásával dolgozta ki a „Nagyapám...

Kultúra - OKTATÁS

Környezettudatosság és/vagy atomenergia

Környezettudatosság és/vagy atomenergia

Találkozzunk a Mi a pálya? műszaki pályaválasztó fesztiválon!

2016 őszén 5 helyszínen kerül megszervezésre a „Mi a p&aacut...

Mentés

Mentés

Kultúra - OKTATÁS

Iskolakezdés együtt! - Segélyakció ötödször

Iskolakezdés együtt! - Segélyakció ötödször

Töltsük meg együtt 1000 rászoruló gyerek iskolatáskáját!
• Rászoruló iskolások javára indít országo...

Oldal 5 / 19

Megjelent A Mi Otthonunk szeptemberi száma

amio 2018szept 

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 413 vendég böngészi

bav logo kicsi banner