Ring Magazin

Vasárnap, 2018. Június 24.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Hír és hátTér Gazdaság 25. FeHoVa – szakmai és közönségsiker

25. FeHoVa – szakmai és közönségsiker

E-mail Nyomtatás PDF

fehova25 201802Élénk érdeklődés övezte az idén negyedszázados FeHoVa-t a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Magyarország, és ma már Kelet-Közép-Európa legjelentősebb vadászati, fegyver- és horgászrendezvényén 10 ország 310 kiállítójára csaknem 55 ezren voltak kíváncsiak. A jubileumi FeHoVa-n részt vevő kiállítók 30 ezer négyzetméteren mutatták be a legújabb horgász- és vadász eszközöket és módszereket. A kiállításhoz kapcsolódó szakmai programok részvevői a vadászat, a vadgazdálkodás és a horgászat aktuális kérdései mellett megvitatták a 2021-es budapesti Vadászati Világkiállítás előkészületeivel kapcsolatos teendőket. A kiállítás díszvendége idén Románia volt. Nagy sikerrel mutatkoztak be keleti szomszédunk vadász- és kiránduló területei, díjnyertes trófeái.


A jubileumi FeHoVa a hagyományos programok mellett számos újdonságot kínált a látogatóknak. Sokan keresték fel a „A Vajdahunyad várának titkai” című kiállítást, amelyen a múzeum rejtett kincseit mutatták be, valamint a nagy vadász, Széchenyi Zsigmond barátjának Windisch-Grätz hercegnek a trófeagyűjteményét, „Álmaim vadászháza” címmel. Hatalmas siker volt a Hungexpo területén első ízben megrendezett profi favágó verseny és bemutató a STIHL szervezésében.
Idén is sikeresek voltak az évek óta megszokott FeHoVa-programok, mint a VII. FeHoVa kupa Nemzetközi Szarvasbőgő Bajnokság, a vadászkürt fesztivál, számos trófeakiállítás, madaras és kutyás bemutatók. Az érdeklődők ismét találkozhattak horgász világ- és Európa-bajnokokkal.
A kiállításon Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes hangsúlyozta: a kormány minden segítséget megad, hogy ötven év után ismét nagyszabású és sikeres Vadászati Világkiállítást rendezhessen a főváros.
Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter kiemelte, hogy az elmúlt években több mint 7 ezer hektárral gyarapodott az erdők területe az állami erdőgazdaságokban. Két kormányzati ciklus alatt 160 erdei szálláshely újult meg, ezzel javítva az erdők megközelíthetőségét, 16 milliárd forint értékben kilátók, látogatóközpontok, lombkoronaösvények épültek, évente 12 ezer erdőpedagógiai foglalkozáson 80 ezer gyerek részesülhet erdei élményekben.
A G pavilonban sokan voltak kíváncsiak a Jubileumi FeHoVa Horgászverseny legjobb képeiből válogatott fotókiállításra. Ugyancsak itt hirdették ki a 2017-es FeHoVa-n útjára indított horgászverseny eredményét. A horgászok számára fontos bejelentés, hogy a kormány online kérdőívben várja a horgászok véleményét az őket és a horgászatot érintő elképzelésekről, javaslatokról.
A horgász pavilon fő látványossága az „Óriások bemutatója” volt. A húszezer literes óriásakváriumban ezúttal egy, a kiállítással egyidős, 25 éves, 60 kg-os, 200 cm-es kapitális harcsa és több óriás ponty várta a látogatókat. A „Kapj rá” standon látványkonyhával is népszerűsítették a halfogyasztást.
Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. szóvivője hangsúlyozta, hogy a magyar lakosság az európai (évi 22 kg/fő körüli) átlaghoz képest sajnos nagyon kevés halat fogyaszt. A mai éves halfogyasztási adatunk nem éri el az 1900-as évek elején jellemző havi halfogyasztási adatot. Egy átlag magyar ember tányérjára manapság mindösszesen 6,18 kg hal kerül évente, míg az európai listavezető Portugáliában ez a szám 55,3 kg, és az európai átlag is 22 kg felett van. A magyar hal minősége nagyon jó, amit az is bizonyít, hogy a tavalyi Bocuse d'or főző világverseny döntőjén magyar kecsegét készítettek- tette hozzá.


Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tagja arra utalt, hogy a horgászat nemcsak élmény, zsákmányszerzés, hanem egy élettanilag is fontos élelmiszer forrása, aminek a feldolgozásához, elkészítéséhez nyújt segítséget a „Kapj rá!” program.” A FAO adatai alapján Magyarország a harmadik legnagyobb pontytermelő Európában (2015-ben 15.000 tonna) és vezető helyen áll az afrikai harcsa termelésében is. A halhús fogyasztását az is ösztönözheti, hogy 2018. január 1-től 5 százalékra mérséklődött az élőhal és a halhús ÁFA kulcsa. A „Kapj rá!” kampány célja, minél több fogyasztót elérni, ezért a tervek szerint legközelebb a FitBalance Arénán, a Baba-mama expón, a Sziget Fesztiválon és a Balaton Soundon is találkozhatunk a kampány standjával.
A szervezők a gyerekekre is gondoltak: a MOHOSZ és a Tisza tavi Pecasuli is lehetőséget adott a legfiatalabbaknak, hogy megismerkedjenek a horgászat szépségeivel.
A kiállításon idén is számos kisállat- és madárbemutatót tartottak. Ezek közül a legjelentősebb a FeHoVa Winter Dog Show volt, a MEOESZ szervezésében.
A kiállítás szakmai programjai közül kiemelkedett a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara konferenciája „A vadgazdálkodás aktuális kérdései” címmel. Az előadók a legégetőbb kérdések között megvitatták az afrikai sertéspestissel kapcsolatos hazai állategészségügyi intézkedéseket és az erdei vadkár felmérésének módjait.
Bognár Mária


(2 értékelés)
 

Megjelent az A Mi Otthonunk júniusi száma

amio 201806 resize 

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 270 vendég böngészi

bav logo kicsi banner