Ring Magazin

Péntek, 2018. Április 20.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Hír és hátTér Pásztázó Elgondolkodtató hírek, de mintha valóban így tapasztalnánk

Elgondolkodtató hírek, de mintha valóban így tapasztalnánk

E-mail Nyomtatás PDF

aldi ok
Az ALDI és Spar is megszólalt a hazai termékbotrány ügyben
NoSalty Család 20 órája 0
Csütörtökön robbant a hír: a NÉBIH vizsgálata szerint az élelmiszergyártók multik eltérő, de jóval silányabb minőségű termékekkel látják el kelet-közép-európai régió boltjait.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) a közelmúltban  24-féle azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján, melynek során kiderült, hogy silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában.

A Coca-Cola HBC Magyarország szóvivőjének nyilatkozatával egy időben a Pénzcentrum körkérdést címzett a Magyarországon és több európai országban – köztük Ausztriában – is jelenlévő láncoknak. Arra voltak kíváncsiak, tudtak-e a vizsgálatról, illetve hogyan állnak minőségbiztosítási oldalról a kérdéshez.
hirdetés

aldi1 ok

aldi3 ok    A Spar szerint
„A cikk csak brand termékekről ír, melyek esetekben a kereskedő nem végez semmilyen vizsgálatot, csak vásárlói vagy hatósági megkeresés esetén. A brand termékek esetében a gyártó felel a termékek hatályos jogszabályi megfelelőségéért, például a Magyar Élelmiszerkönyv, a vonatkozó EU-s és nemzeti rendeletek, vagy a specifikus jogszabályok betartásáért.” – mondta el a Pénzcentrum megkeresésére a Spar kommunikációs vezetője.

    Az Aldi szerint
„Arra törekszünk, hogy vásárlóinknak minden esetben megbízható és magas minőségű termékeket kínáljunk, kedvező áron. Áruválasztékunk legnagyobb része saját márkás termékekből áll, melyek egy része a Hofer-csoport központi beszerzése által érkezik az áruházakba, egy része pedig magyar beszállítóktól. A csoportos beszerzésből érkező saját márkás termékek receptúrája, minősége a termékeket forgalmazó országok mindegyikében megegyezik. A magyar beszerzésből érkező saját márkás termékeink receptúráját a vásárlói visszajelzések, fogyasztói szokások alapján beszállítóinkkal közösen folyamatosan fejlesztjük, optimalizáljuk, ezzel biztosítva azt a magas és megbízható minőséget, amelyet vásárlóink már megszokhattak tőlünk és azt az ízvilágot, azokat a termékjellemzőket, amelyeket a magyar vásárlók keresnek és kedvelnek. A termékfejlesztés jelenti minőségpolitikánk kulcsát. Kétszeresen és háromszorosan még biztonságosabb: ezzel a mottóval fejlesztettük ki azt a minőségbiztosítási rendszert, amely minden terméket többszörösen is vizsgálatnak vet alá – a fejlesztéstől a feldolgozáson át egészen az értékesítésig. Ennek során mind az élelmiszerekre, mint pedig a non-food termékekre saját minőségi normákat határoztunk meg, amelyek részben jóval szigorúbbak a törvényi követelményeknél. Legyen szó élelmiszerekről vagy fogyasztási cikkekről – a jó minőségnek mindenki számára elérhetőnek kell lennie. Az ALDI a diszkont-elv és a minőségi igény következetes összekapcsolásának a híve” – fogalmazott a Pénzcentrum kérdéseire az ALDI Magyarország.

A NÉBIH vizsgálata szerint a multinacionális élelmiszergyártók eltérő minőségű termékekkel látják el a nyugat-európai és a kelet-közép-európai régió boltjait.

kozpont ok

A Magyar Idők beszámolója szerint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) a közelmúltban  24-féle azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján.
Igazolták, hogy Magyarországra inkább csak a silányabb árut hozzák a multik.

A vizsgálat során kiderült, hogy
    az édesipari termékek közül a közismert márkájú csokoládék mindenhol ugyanolyan minőségben kaphatók, de például az ostyás Manner édességek esetében az osztrák mintákban az ostya állaga kedvezőbb volt.
    A Nutella mogyorókrémnek is az állaga mutatott eltérést: a magyarországi minta kevésbé volt lágy és jól kidolgozott az osztrákhoz képest.
    A marcipánnal töltött Ritter Sport étcsokoládéban pedig a magyar változatnál – azonos cukor- és zsírtartalom mellett – az étcsokoládé burok nehezebben olvadt.

A NÉBIH szerint az italok közül a Coca-Cola vizsgálatai mutattak szembetűnő különbséget:

    „a Magyarországon kapható változat illata kevésbé telt, kevésbé összetett, ami a felhasznált aromák minőségének különbségből eredhet.”

drink ok

cola2 ok

A magyar Coca-Cola cukortartalma pedig 0,6 százalékkal volt magasabb mint az osztrák, ráadásul az olcsóbb, kukoricaalapú édesítő felhasználásával készült.

A Pénzcentrum megkeresésére válaszolt a vádakra a Coca-Cola HBC Magyarország, azt írták:

„A kiváló minőség egyformán fontos számunkra valamennyi országban, ahol termékeinket gyártjuk és forgalmazzuk. A Coca-Colát ennek megfelelően a világ minden pontján a legjobb alapanyagokból, természetes aromákkal, valamint hozzáadott tartósítószer nélkül állítják elő a híres 130 éves receptúra alapján”

A cég ugyanakkor azt is elmondta, hogy különböző édesítőszereket használ országonként – kukoricából készülő fruktóz-glükózszörpöt, illetve oldott kristálycukrot –, amiket „technológiai és ellátási szempontok alapján" választanak ki. Magyarországon – egyezően a Coca-Cola őshazájában, az Egyesült Államokban használt receptúrával – kukoricából készült fruktóz-glükózszörpöt használnak termékeikhez, amelyet magyar kukoricából állítanak elő. A cég magyarázata szerint az eltérést tehát – a helyi adottságokon felül – az adhatja, hogy országonként változhat, milyen édesítőszert használnak.

piacter ok

A NÉBIH vizsgálata egyébként megállapította azt is, hogy

    a Nesquick kakaópor osztrák mintáját harmonikusabb, intenzívebb kakaós illat, telt kakaós-csokis íz jellemzi.
    a Knorr levesporoknak pedig hiába volt ugyanaz a nevük, nem is hasonlítottak egymásra.

baba ok

nesquik okmaoam ok
Forrás: NoSalty 2017. február

Mentés


(1 értékelés)
 

Megjelent az A Mi Otthonunk áprilisi száma

amiocimlap 2018apr 

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 428 vendég böngészi

bav logo kicsi banner