Ring Magazin

Hétfô, 2017. December 11.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Életmód Autó A Michigan-i egyetemmel közösen fejleszt mesterséges intelligenciát a Toyota

A Michigan-i egyetemmel közösen fejleszt mesterséges intelligenciát a Toyota

E-mail Nyomtatás PDF

toyota0902 ring

A Michigan-i egyetem (University of Michigan, U-M) mesterséges intelligenciára, robotikára és autonóm mobilitásra irányuló kutatásait nagymértékben felgyorsíthatja a Toyota Kutatóintézete (Toyota Research Institute, TRI) által tett, 22 millió dolláros kezdeti beruházásra vonatkozó szándéknyilatkozat, jelentette be Gill Pratt, a TRI elnök-vezérigazgatója az egyetem tanári kara előtt tartott beszédében. A kutatási együttműködést útjára bocsátó beruházás a jövőben az autonóm közlekedésre és a fejlett robotikai projektekre összpontosít majd.

„A Toyota régóta folytat példa értékű munkakapcsolatot a Michigan-i egyetemmel. Izgatottan terjesztjük ki együttműködésünket a mesterséges intelligenciára, ami lehetővé teszi számunkra, hogy összetett mobilitási kérdések megoldásán dolgozzunk. Alig várjuk, hogy a Michigan-i egyetem kutatóival és diákjaival együttműködve olyan új, intelligens technológiákat fejlesszünk ki, amelyek segítségével biztonságosabban, takarékosabban utazhatunk. Emellett prioritásként kezeljük, hogy a mobilitási technológiák előnyeit kiterjesszük az idősek és különleges igényű személyek otthoni ellátására és támogatására” – fogalmaz Pratt.

A megállapodás értelmében a TRI négy év alatt összesen 22 millió dollárral támogatja az intézet és az U-M közötti kutatási együttműködést a fejlett menetbiztonság, a partner robotika és beltéri mobilitás, az autonóm mobilitás, a diáktanulás, valamint a sokszínűség terén. A TRI a közelmúltban jelentette be, hogy megnyílt új Ann Arbor-i kutatólétesítménye (TRI-ANN) valamint hogy autonóm mobilitási kutatásaikat a Michigan-i egyetem két alkalmazásba vett robotikai professzora, Ryan Eustice és Edwin Olson segíti. Részmunkaidőben mindkét kutató megtartotta állását a Michigan-i egyetemen. A TRI-ANN a TRI harmadik létesítménye: az első kettő Stanford közelében, Palo Altóban, valamint az MIT szomszédságában, Cambridge-ben működik. A TRI az egyetem és a térség széles spektrumú – ezen belül is a végső cél: a teljesen autonóm gépkocsik megvalósulása felé mutató, magas szintű vezetőtámogató rendszerek megjelenéséhez és elterjedéséhez köthető tudományos területeken mutatott – kvalitásai miatt döntött Ann Arbor mellett. Emellett a TRI két régóta fennálló Toyota műszaki központhoz is közel lesz. Az együttműködést a Toyota erőteljes, aktív Ann Arbor-i közösségi jelenléte alapozza meg. Az itt működő két Toyota műszaki központ régóta dolgozik együtt a Michigani egyetemmel az összekapcsolt járművek és a biztonsági kutatások terén. A Toyota társalapítója az egyetem Mobilitási átalakítási központjának (Mobility Transformation Center, MTC): ez az interdiszciplináris kutatási és fejlesztési kezdeményezés az összekapcsolt, autonóm járművek kereskedelmileg is életképes ökoszisztémájának alapjait igyekszik megteremteni.
A MTC üzemeltetésében működik az Mcity: egy 13 hektáros területen elterülő, egyedülálló miniváros, amely biztonságos, kontrollált környezetként lehetővé teszi a kutatók számára a folyamatosan fejlődő járműtechnológiák gyors és hatékony tesztelését. Ezen túlmenően a Toyota együttműködési biztonsági kutató központja (Collaborative Safety Research Center) főtámogatóként segíti a Michigani egyetem közlekedéstudományi kutatóintézetében (U-M Transportation Research Institute, UMTRI) zajló fejlett biztonságtechnológiai kutatásokat.

„Az U-M laboratóriumaiban a robotok észlelési képességeinek határait feszegetve igyekszünk lehetővé tenni, hogy minél részletesebben tudják értelmezni környezetüket. A TRI lehetővé teszi számunkra, hogy tudományos felfedezéseinket valós termékeken alkalmazhassuk.” – emeli ki Eustice, az U-M docense.

„A TRI az autonóm mobilitási kérdések megválaszolása során felhasználhatja laboratóriumunk komplex viselkedések (például más járművek szándékának előrejelzése azok viselkedése alapján) terén végzett kutatásainak eredményeit.” - teszi hozzá Olson, az U-M docense.

Az együttműködés a robotika eredményeit felhasználva lehetővé teszi, hogy a partnerek a legkülönfélébb módokon javítsák az emberi életminőséget.

„A Michigani egyetem munkatársai az intézmény ipari és kormányzati partnereivel szorosan együttműködve forradalmasítják a csatlakoztatott, automatizált és önjáró járműveket, és ezzel nagyságrendekkel biztonságosabbá és gazdaságosabbá tehetik az utas- és áruszállítást. A Toyotával ápolt, folyamatosan bővülő együttműködésünk még inkább felgyorsítja a folyamatot, elősegítve a végső cél elérését.” – hangsúlyozza S. Jack Hu, az egyetem kutatásokért felelős alelnöke.

A megállapodás keretében az U-M a mobilitás, a biztonság és a háztartási robotika terén felmerülő kihívások megoldására irányuló javaslatokat vár az egyetem oktatóitól.

„Az U-M évtizedek óta táplálja gondolatokkal és szakértőkkel az autóipari kutatás-fejlesztés tágabb értelemben vett ökoszisztémáját. A jövőben szeretnénk minél szorosabban együttműködni a Toyotával, hogy együtt globális hatással bíró innovációk új korszakát vezethessük be." – emeli ki Alec Gallimore, az egyetem dékánja.

A Toyota Research Institute
A Toyota kutatási intézet a Toyota Motor North America 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalata; vezetője Dr. Gill Pratt. Az egymilliárd dolláros kezdeti beruházással létrehozott intézmény a Toyota kutatási szerkezetét erősítve négy alapvető küldetéssel bír: 1) tökéletesítse a gépjárművek biztonsági teljesítményét, 2) vezetni képtelen személyek számára elérhetővé tegye az automobilt, 3) a Toyota kültéri mobilitási megoldások terén szerzett szakértelmét felhasználva beltéri mobilitási termékeket hozzon létre, valamint 4) a mesterséges intelligencia és a tanulékony gépek területeiről átvett technikák alkalmazásával felgyorsítsa a tudományos felfedezési folyamatot.
A távlatilag 250 munkatárs felvételét tervező TRI az Egyesült Államokban működik, irodái a Stanford kutatási parkban (Palo Alto, Kalifornia - TRI-PAL), a Kendall Square-en (Cambridge, Massachusetts - TRI-CAM), valamint a Michigani egyetem campusához közel, a Michigan állambeli Ann Arborban (TRI-ANN) találhatók. A TRI-ről részletesebb tájékoztatást olvashat a www.tri.global oldalon.


(2 értékelés)
 

Kína Európában - Budapesten

01kinaicsucs.nagy resize resizeselyemut resize resizekakas resize resizekinaiak resize resizerepter resize resizeparlament resize resize
Budapest középpont lett: Közép-Kelet-Európa és Kína legmagasabb rangú politikusai, pénzügyi, gazdasági vezetői találkoztak ép itt. Vonultak a delegációk, bénult a város, sokkolódott a sajtó, özönlöttek a hírek. Aláírták, elindították, megindul, elkészült, átadták, átvették. Összeállításunkban Kína és a csúcstalálkozó szerepét igyekeztünk összefoglalni. 3 nap számos cikk - képeinkre kattintva és oldalainkon tallózhatnak a beszámolók között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 1056 vendég böngészi

bav logo kicsi banner