Close

Made in China ? Na ne

borospohár ok

Az elmúlt három évtized fontos volt Kína történelmében. A természeti adottságokból származó előnyök, a növekvő belföldi gazdaság és a kínai kormány szüntelen támogatása, hatalmas lehetőséget rejteget a borágazat számára is.

borosüveg ok

Napjainkra Kína a 21. század egyik legvonzóbb borpiaca lett. A gazdaságuk drasztikus növekedésnek indult, ami egyre több nemzetközi borkereskedőt csábított át Kínába. Az új belépőknek köszönhetően a belföldi piac megerősödött és a borexportőrök Eldorádójává vált. Kína jelenleg a világ legnagyobb vörös bor fogyasztó nemzetévé nőtte ki magát, és nagyon úgy tűnik, hogy borkészítésben is remekelnek.
A Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Szervezet (OIV) 2014-es felméréséből kiderült, hogy Spanyolország után, Kína rendelkezett a legnagyobb kiterjedésű szőlőültetvényekkel, (799,000 hektár) valamint a legtöbb szőlőt is ők termelték a világon: összesen kb. 11 millió tonnát. Az ázsiai ország a legnagyobb borteremlők rangsorában a nyolcadik helyet foglalta el, így a világ teljes bortermeléséhez 4,1 százalékkal járult hozzá – írja Wine-economics.org.
Borpiac: Kína lenyom mindenkit?
Annak ellenére viszont, hogy az ágazat és a gazdaság rohamos fejlődésnek indult, a technikai fejlettség, és a bor készítéshez szükséges szaktudás nem állt rendelkezésre. Az alacsony hozamok, a gyenge minőség, illetve a standard minőség hiánya hátráltatta az előrelépést. A World Trade Organization-höz (WTO) történő csatlakozás nagy változásokat hozott, mind technológiai fejlettségben, mind pedig a versenyszellem kibontakozásában.  
Kínában a belföldi bor termelés 0,78 millió hektoliterről, 11,62 millió hektoliterre nőtt, és a szőlőterületek száma, 31,600 hektárról, 799,000 hektárra növekedett.
2014-re Kína lett – Franciaország Olaszország, Spanyolország, USA, Argentina,  és Dél -Afrika után – a világ legnagyobb bortermelője.

fehérbor ok

A lehetőségek mellett van ugyanakkor néhány dolog, amely fenyegeti a kínai borágazatot. Rengeteg kezdeményezés figyelhető meg a kormány részéről az ipar szerkezetének átalakítására valamint a minőség javítására. A közelmúltban megjelent az e-commerce rendszer is, amely új online piaci platformot biztosít a gyártóknak a reklámozásra, illetve eladásra.
Becslések szerint, 2018-ra várhatóan, 1,123 billió dollárt hoz majd az e-commerce piaca.  
Természetesen nehézségektől sem lesz mentes az elkövetkezendő néhány évtized, gondoljunk a klímaváltozásra, ami globális szinten nagy port kavar a borágazatban. A kiút egy új stratégiában rejlik, a kínai borágazatnak meg kell tanulnia alkalmazkodni az új felételekhez, és terveit, az adottságokhoz és a felmelegedéshez mérten igazítani.

embléma ok

Forrás: Forrás: Winetenquestions.com.au 2016. június 26.

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top